Search This Blog

Oct 2, 2017

Prajitura/tort cu mere, banane si ovaz

În weekend am sărbătorit în avans un eveniment foarte important în familia noastră (cel mai tânăr membru al trupei împlineşte doi ani) şi, pentru că un oaspete drag mănâncă vegan, am căutat să fac o prăjitură fără lapte sau ouă.
După îndelungi căutări, inspirată de o reţetă a minunatei Ella, am făcut un tort cu mere, banane şi ovăz, foarte simplu şi delicios!
N-am apucat să fac mai multe poze, ceea ce înseamnă că a avut succes 😁

Ingrediente:
- 6 mere medii;
- 4 banane foarte coapte;
- o mână de stafide (opţional);
- 300g de făină de ovăz / fulgi de ovăz măcinați la blender;
- 2 lgț scorţişoară;
- seminţele de la 1/2 de păstaie de vanilie;
- 2 lg seminte de chia;
- 2 lg ulei de cocos.

Mod de preparare:
Se curata merele de coajă şi de cotor şi se taie cubulete mici sau se dau pe răzătoare. Se călesc pe foc foarte mic până se înmoaie şi scade sucul (dacă le-aţi tăiat cubuleţe puteţi adăuga puţină apă, ca să nu se ardă).
Între timp, preîncălziți cuptorul la 200 de grade
Se iau merele de pe foc, se adaugă banana zdrobită şi restul ingredientelor şi se amestecă până la omogenizare.
Se toarnă amestecul într-o formă de tort cu pereţi detaşabili (partea de jos tapetată cu hârtie de copt şi partea de sus unsă cu puţin ulei).
Se coace pentru 30-40 de minute, până trece testul scobitorii.

Pentru topping am folosit unt de arahide şi zmeură proaspătă, dar merg orice fructe.

Poftă bună!

No comments:

Post a Comment