Search This Blog

Sep 21, 2016

Biscuiți digestivi și crumble de prune




Iată că vacanța s-a terminat și ne-am întors la rutina noastră zilnică și la bunele obiceiuri culinare (ne-am cam făcut de cap în concediu, mai ales noi aștia mari...).
Joia dimineața avem (eu și fiică-mea cea mică) întâlnire cu playgroup-ul internațional (a.k.a. gașca noastră de mame și toddleri), prilej cu care voi pregăti un snack sănătos pentru cei mici.
Am decis să încerc o rețetă de biscuiți digestivi la care mă gândeam de foarte multă vreme. Eh, de la biscuiții digestivi am ajuns la un crumble de prune și rezultatele au fost atât de apreciate de fetițe când s-au trezit, încât acum trebuie să mă gândesc la un alt snack pentru mâine.





Ok, recunosc, biscuiții s-au potrivit atât de bine cu un cappuccino cu multă spumă, încât au fost mâncați în cea mai mare parte înainte ca fetele să se trezească.





Ingrediente, metoda și cum am ajuns de la biscuiți la crumble:
Rețeta o văzusem mai demult aici și am adaptat-o pentru a fi baby-friendly. Așadar, am folosit:
- 100g fulgi de 4 cereale (ovăz, orz, secară și grâu) - se poate folosi doar ovăz;
- 100g făină de grâu integrală;
- 100g unt;
- 1/2 banană;
- 1 vârf de linguriță de praf de copt;
- 1 vârf de linguriță de scorțișoară;
- 1 vârf de linguriță de nucșoară măcinată;
- 1 vârf de linguriță de semințe de vanilie.
Din compoziția obținută, o parte am folosit-o pentru un crumble de prune. Pentru acesta am mai folosit aproximativ 10 prune proaspete, înjumătățite, fără sâmburi.

Fulgii de cereale se mărunțesc în blender, se adaugă făina, praful de copt și condimentele și se amestecă bine. Se adaugă, apoi, untul tăiat cubulețe și se frământă cu mâna până se formează un amestec nisipos.
 

 În timp ce amestecam untul cu făina, mă gândeam ce bine ar merge aluatul acela nisipos la un crumble. Și cum tocmai cumpărasem câteva prune, am decis să pun ideea în aplicare.



Am uns cu unt un vas de ceramică, am pus în el prunele înjumătățite, am presărat deasupra amestecul nisipos de făină, unt și condimente și am dat la cuptor aproximativ 20 de minute la 180 de grade (până s-au rumenit firimiturile de deasupra).

Peste restul de amestec nisipos am pus 1/2 de banană blenduită și am frământat bine, până am obținut un aluat cu o textură fermă, dar nu tare. Am format o bilă pe care am învelit-o în folie de plastic și am dat-o la frigider pentru 1/2 de oră (între timp numai bine s-a copt crumble-ul).

După ce aluatul stă la rece 1/2 de oră se întinde cu sucitorul și se taie biscuiții cu un pahar (sau cu orice altă formă). Se coc într-o tavă acoperită cu hârtie de copt, pentru aproximativ 20 de minute la 200 de grade (sau până se rumenesc puțin). Se scot din tavă și se lasă la răcit pe un grătar.
















Între timp s-a răcit și crumble-ul. Se scot jumătățile de prune, se toarnă peste fiecare o linguriță de iaurt și un strop de scorțișoară și sunt gata de servit.















Poftă bună!

No comments:

Post a Comment