Search This Blog

Sep 7, 2016

Burger de vită

Un burger de vită (inspirat de Insanity Burger al lui Jamie Oliver), făcut 100% în casă, poate fi o alternativă sănătoasă pentru amatorii de fast-food și poate sta la baza unui meniu foarte apreciat la o petrecere pentru cei mici.

Burgerul se poate adapta oricăror gusturi și preferințe. Eu am făcut chifle de casă dar se pot găsi variante acceptabile și în comerț.  Garnitura de cartofi noi cu mărar poate fi înlocuită  - pentru cei împătimiți - cu niște "cartofi prajiți" la cuptor sau cu legume. Straturile burgerului pot varia, în funcție de preferințe, fiind potrivită cam orice combinație de legume proaspete și salată.

Așadar, pentru chifle am folosit:
- 600 g amestec de făină albă, integrală și de secară (în proporții aproximativ egale);
- 40 g drojdie proaspătă;
- 350 ml lapte cald;
- sare după gust (eu nu am folosit, copiii mei fiind mici).

Am dizolvat drojdia în lapte. după care am turnat amestecul peste făină. Am frământat puțin aluatul (cca. 5-10 minute) și l-am lăsat la crescut, la loc cald, o oră și jumătate. Am format chiflele, le-am așezat în tavă pe hârtie de copt și le-am mai lăsat la crescut 20-30 de minute. Am copt la 180 de grade, în cuptorul preîncălzit (aproximativ 20 de minute). Am scos chiflele, le-am uns cu ou și le-am dat din nou la cuptor, până s-au rumenit (aprox 10 minute).

Pentru burgeri:
- 600g carne slabă de vită, tocată;
- ulei de măsline;
- o linguriță de muștar;
- 4 feliuțe de cașcaval (sau altă brânză tare);
- o ceapă roșie;
- oțet balsamic;
- câțiva castraveți murați (dacă sunt sărați, păstrați-i pentru porția adulților);
- o mână de rucola;
- o mână de baby spanac;
- 2 linguri de smântână sau iaurt gras (sau o combinație a celor două);
- o lingură de piure de roșii;
- o linguriță de sos Worcestershire.

Am împărțit carnea de vită în 4 porții egale. Am format, din acestea, 4 chiftele plate, pe care le-am așezat pe o farfurie unsă cu ulei de măsline și le-am dat la frigider pentru 20 de minute. Între timp am pregătit celelalte "straturi" ale burgerului:
     -- am tăiat ceapa felii și am stropit-o cu oțet balsamic;
     -- am feliat castraveții murați;
     -- "salata": am amestecat rucola cu baby spanacul, o lingură de smântână, o lingură de iaurt, o lingură de piure de roșii și o linguriță de sos Worchestershire.

Am pus burgerii la prăjit într-o tigaie antiaderentă, fără ulei. După câteva minute i-am întors și, cu un penson de silicon, am dat fața care era puțin prăjită cu muștar. După alte câteva minute i-am întors din nou și am pus muștar și pe doua parte. Am turnat puțină apă în tigaie (cam 50 ml) și am pus capacul. După 5 minute, am întors burgerii și i-am lăsat în continuare la prăjit sub capac. Timpul de procesare termică depinde de grosimea chiftelei și de intensitatea focului, însă (mai ales pentru cei mici), este important să vă asigurați că sunt bine prăjiți. Se poate adăuga încă puțină apă, dacă este necesar. Când chiftelele s-au prajit complet, se îndepărtează tigaia de pe foc, se pune deasupra fiecărei chiftele câte o feliuță de cașcaval și se mai lasă sub capac 30 de secunde, pentru ca branza să se topească.

La final, se compune burgerul astfel: 1/2 chiflă + salată + chiftea + castraveți murați + o rondea de ceapă + 1/2 chiflă.

Pentru garnitura de cartofi am folosit 1/2 kg de cartofi noi, pe care i-am înăbușit în apă cu puțină grăsime de rață și la final am adăugat usturoi și mărar. Alături am pus cozi de arpagic.

Poftă bună!


No comments:

Post a Comment