Search This Blog

Mar 23, 2017

Clafoutis cu dovlecei și brânză de capră


Pe 21 martie a avut loc a treia ediție a evenimentului internațional "Gout de France / Good France" (mai multe detalii aici) și, pentru a fi în ton cu "chefii" restaurantelor de renume din lume, am decis să pregătesc pentru cei mici o rețetă franțuzeacă - un clafoutis cu dovlecei. 
Clafoutis este un desert specific regiunii Limousin din Franța și este similar unei tarte fără blat, pregătită în mod tradițional cu cireșe negre. Anul trecut am încercat un clafoutis cu vișine, iar de această dată am găsit aici o varianta cu dovlecei și brânză de capră, care mi s-a părut foarte îmbietoare. 

Ingrediente:
- 2 dovlecei mici (sau unul mare);
- 2 ouă;
- 150 ml lapte;
- 40g făină;
- 150 g brânză proaspătă (eu am folosit de capră dar sigur merge și cu brânză de vacă);
- busuioc, cimbru, piper și sare după gust (dacă nu sunt restricții);
- puțin unt pentru uns formele.

Mod de preparare:
Încălziți cuptorul la 200 de grade Celsius.
Dovleceii se spală bine și se taie în rondele (cu tot cu coajă). Se pun într-o tigaie antiaderentă (fără ulei) și se coc puțin pe ambele părți până se înmoaie și se evaporă o parte din apa conținută în ei. Se  iau de pe foc și se pun într-o strecurătoare.










Într-un bol se bat ouăle cu o furculiță, apoi se adaugă brânza de capră, sfărâmată, făina și laptele și se amestecă bine. La final se condimentează după gust.

Se pregătesc vasele în care vom coace clafoutis-ul (rețeta originală recomandă o formă rotundă, de 20 cm, eu am folosit un vas ceramic dreptunghiular și 2 vase Ramekin) și se ung cu unt.
Se așează dovleceii în tăvi și se toarnă deasupra amestecul de ou (se pot pune și dovleceii în amestecul de ou și apoi se toarnă totul în tavă - cum preferați).

Se coace în cuptorul preîncălzit, la 200 de grade Celsius, până se încheagă și se rumenesc puțin (35-45 de minute).
Poftă bună!
 

No comments:

Post a Comment