Search This Blog

May 7, 2017

Falafel vegan, la cuptor


Îmi place la nebunie falafelul din restaurantele libaneze, așa că am încercat să fac și acasă niște chifteluțe de năut, cât mai baby friendly.  Prima rețetă încercată a fost cea de pe blogul Ruxandrei Micu (aici) și, pentru că mi-a plăcut rezultatul, nu am mai căutat alta 😂😂😂 Iată și varianta mea, puțin adaptată.

Ingrediente:
- o cană de năut fiert (1/2 cană de năut crud, înmuiat peste noapte și fiert) sau o conservă de năut;
- 1 lingură de fulgi de drojdie inactivă;
- o mână de pătrunjel, tocat mărunt;
- 1 morcov mic, ras;
- 1 ceapă mică, tăiată mărunt;
- 4 căței de usturoi, zdrobiți;
- 1/2 lgț de boia dulce;
- 1/2 lgț de praf de chimion (cumin);
- sare (dacă nu există restricții) și piper;
- 1 lg mare de tahini;
- 1 lg de ulei de măsline/ spray cu ulei.

Mod de preparare:
Se zdrobește năutul (bine scurs) folosind blenderul/robotul de bucătărie, până se face pastă (sau puteți lăsa și bucăți puțin mai mari, depinde ce textură preferați). Se transferă pasta de năut într-un bol și se adaugă toate celelalte ingrediente, mai puțin lingura de ulei. Se amestecă bine.
Dacă amestecul format este prea umed (și nu se poate modela cu mâna) se poate adăuga încă puțină drojdie inactivă sau făină de năut.
Cu mâna umedă se formează chiftelute aplatizate, care se așază pe hârtie de copt, într-o tava. Folosind un spray sau un penson, se aplică un strat subțire de ulei peste chiftele.
Se dau la cuptor până se rumenesc puțin la suprafață (cam 20 de minute la 180 de grade - timp variabil în funcție de dimensiune).
Se pot praji și în tigaia antiaderentă, fără ulei (cu câte puțină apă adăugată ).
Am servit cu piure de cartofi și cu o tocană de legume.
Poftă bună!



No comments:

Post a Comment