Search This Blog

May 31, 2017

Tort cu banane, căpșune și cremă de vanilie

În ultima perioadă nu prea am mai pregătit mâncăruri deosebite, iar dulciuri deloc, așa că am decis ca de Ziua Copilului să fac un tort "festiv".
De multă vreme îmi făcea cu ochiul un tort de pe blogul Savori Urbane, numit "Fraisier", care arată absolut minunat (aici). După ani și ani 😂 mi-am făcut curaj să pregătesc și eu ceva asemănător (ca design, că rețeta am cam modificat-o...).
Am vrut să fac un tort potrivit pentru familia noastră "numeroasă"(cât să îl terminăm la o masă, să nu rămână prin frigider) și am considerat că o formă cu diametrul de 10 cm ar fi numai bună. Am pregătit totuși ceva mai multă compoziție, din care au ieșit tortul din poză și 3 mini-tarte, pe care le-am "degustat" în seara asta, la cererea expresă a copilului care le zărise și nu mai rezista până mâine.
Concluzia? Tartele (se văd într-o fotografie mai jos) le-am umplut cu cremă, le-am decorat cu căpșune și...nu am mai apucat să le fotografiez. Au fost mniam mniam!

Așadar, am plecat de la rețeta de pe Savori Urbane și, în principal, am înlocuit zahărul cu banane. În plus, am scos alcoolul și la blat am adăugat un strop de ulei de cocos. Iată rețeta mea în detaliu. Pentru forme de tort mai mari, măriți proporțional cantitățile de ingrediente folosite.

Ingrediente:
Pentru blat:
2 ouă
2 lg de făină
1 lg ulei de cocos
1/2 de banană, zdrobită

Pentru cremă:
250 ml de lapte
1/2 de păstaie de vanilie
3 gălbenușuri
1/2 de banană, zdrobită
15g amidon de porumb
75g unt 80%, la temperatura camerei

Pentru umplutură și topping:
10-15 căpșune mici

Mod de preparare:
Trebuie să precizez din start, mai ales pentru cei familiarizați cu rețeta de "Fraisier", că tortul adaptat este destul de diferit de cel original. Blatul nu este pandișpan, ci un fel de banana bread, este mai crocant și mai puțin pufos și are gust de banane . De asemenea, crema are o textură diferită cremei patissiere / respectiv mousseline după amestecarea cu unt, întrucât se vor regăsi în ea cocoloașe și fibre de banană (se poate da prin sită pentru o textură mai fină).
În orice caz, nouă ne-a plăcut grozav combinația, mai facem :)

Blatul:
Se încălzește cuptorul la 190 de grade C.
Se pasează banana, se adaugă gălbenușurile și uleiul și se amestecă bine cu mixerul, până se umflă. Se adaugă făina și se omogenizează. Separat, se bat albușurile spumă și se adaugă apoi peste amestecul de gălbenușuri. Se încorporează prin mișcări ample, de sus în jos, pentru a rămâne cât mai aerat.
Se toarnă compoziția în tavă / forme. Eu am pus în tava de tort până la jumătatea acesteia și restul amestecului l-am repartizat în forme de silicon pentru tarte (în strat subțire). Se dă la cuptor 10-15 minute, până suprafața devine aurie. Se scot din cuptor și se lasă la răcit. Blatul de tort se taie în două.



Crema:
Se pune la fiert laptele cu vanilia. Între timp se amestecă gălbenușurile cu banana până se formează o spumă. Se adaugă amidonul și se încorporează. Se toarna treptat laptele fierbinte și se mixează bine.
Crema obținută se pune din nou la fiert, amestecându-se încontinuu. Se lasă să dea în clocot câteva minute, până se îngroașă ca o budincă și se ia de pe foc. Se toarnă într-un vas tapetat cu folie de plastic, se acoperă cu marginile acesteia și se lasă la răcit.
Untul aflat la temperatura camerei se bate spumă și se adaugă crema de vanilie rece peste el. Dacă se taie se continuă amestecarea cu mixerul până la reparare.

Căpșunele se spală, se usucă pe un prosop de hârtie și 4-5 din ele se taie în jumătăți.

Asamblare:
O jumătate din blatul de tort se așază pe o farfurie, în inelul de la forma de tort. Se acoperă cu puțină cremă și se așază jumătățile de căpșune care vor forma cercul exterior. Ulterior, se umple mijlocul tortului cu căpșune întregi.
 
Se toarnă deasupra cremă cât să acopere căpșunele și se tasează pe cât posibil, cu o linguriță. Deasupra se așază a doua jumătate de blat, un nou strat de cremă și se decorează cu căpșune.
Se dă la frigider câteva ore.


Poftă bună!

No comments:

Post a Comment