Search This Blog

Aug 9, 2016

Chiftele de dovlecei

 

Scriam într-un post anterior că, având câțiva dovlecei colorați și aspectuoși, m-am decis să îi folosesc în două rețete noi. După ce am făcut rondelele de dovlecei în crustă de nuci (reteta aici), am decis să fac și câteva chifteluțe din dovleceii rămași -  o rețetă simplă, rapidă și cu succes la cei mici.

Am folosit:
- 3 dovlecei;
- 1 ou;
- 4 linguri (rase) de pesmet;
- o linguriță de semințe de in;
- cateva crenguțe de cimbru.

Pentru că aveam foarte puțin timp la dispoziție, am păstrat rețeta foarte simplă, însă la aceste chiftele se pot adăuga orice fel de legume, verdețuri, semințe.

Am curățat și am dat pe răzătoare dovleceii, după care i-am scurs foarte bine de apă. Am adăugat oul, semințele de in și pesmetul (cantitatea de pesmet poate varia, ideea este ca la final să obțineți o pastă care poate fi modelată în formă de chiftele). Am lăsat compoziția 5 minute să se odihnească.
Se formează chiftelele și se așază în tavă, pe hârtie de copt iar printre ele se pun 2-3 crenguțe de cimbru. Pe unele le-am lăsat simple, iar pe altele le-am tăvălit prin pesmet. Cele din urmă au avut, în final, un înveliș mai crocant.


Se coc în cuptorul preîncălzit, la 200 C, timp de 20 de minute.
Poftă bună!

No comments:

Post a Comment