Search This Blog

Nov 24, 2016

Cheesecake cu dovleac și vanilie

După cum spuneam și într-un articol anterior, nu suntem mari fani ai dovleacului copt simplu, însă de când am început să îl folosesc în preparate sunt din ce în ce mai încântată de el.
Ideea de cheesecake cu dovleac mi-a venit după o vizită la o cofetărie minunată din Belgrad (Mandarina se numește și o găsiți pe internet aici), care s-a lăsat cu degustarea mai multor prăjituri, printre care (evident) un delicios cheesecake cu dovleac. Mi-a plăcut ideea și am decis să fac, la rândul meu, o variantă baby friendly (fără zahăr, în principiu).

Pentru blat am decis că ar merge aluatul de turtă dulce cu dovleac (rețeta aici): o jumătate din compoziție a ajuns pentru blatul de cheesecake, iar din restul am făcut turtă dulce. Puteți folosi o formă de tort cu pereți detașabili sau orice formă rotundă mai adâncă. Se întinde o foaie subțire, se decupează în așa fel încât să acopere fundul tăvii și foarte puțin din margini, se înțeapă cu furculița în câteva locuri să nu se umfle la copt și se dă la cuptor (preîncălzit) pentru 10-15 minute, la 180 de grade. Se scoate și se lasă deoparte până când este gata umplutura.

Ingrediente pentru umplutură:
- 200g cremă de brânză (sau brânză dulce grasă);
- 200g de smântână;
- 250g de dovleac copt;
- o linguriță de praf de vanilie / semințele de la o păstaie de vanilie;
- 1/2 linguriță de coajă de portocală;
- 3 ouă mari.

Se amestecă toate ingredientele pentru umplutură (eu le-am pus în blender) și se toarnă amestecul peste blat. Se coace la 180 de grade pentru 45-50 min, până se încheagă (în funcție de adâncimea vasului). Se lasă la răcit în formă, apoi se poate scoate pe un platou.

Poftă bună!




No comments:

Post a Comment