Search This Blog

Nov 13, 2016

Trandafiri cu mere


În urmă cu vreo două săptămâni, mi-a apărut în newsfeed, pe facebook, un filmulet Tastemade (click aici pentru original) cu niște "trandafiri" cu mere, care arătau apetisant și păreau foarte ușor de preparat. Mi-a rămas gândul la ei, însă nu i-am făcut imediat pentru că în videoclip se folosea aluat de foietaj din comerț, pe care eu îl evit din motiv de ingrediente nepotrivite pentru copii. 
Astăzi m-am decis să reproduc "trandafirii", cu un aluat pe gustul nostru - un aluat fraged, cu nuci (pentru că mi se pare foarte bună combinația de nuci cu mere). Nu a ieșit la fel de ușor de manevrat ca aluatul de foietaj (din cauza nucilor care îl fac puțin sfărâmicios), însă am reușit să formez trandafirii, iar gustul a fost...pur și simplu grozav :).

Ingrediente:
Pentru aluat:
- 100g unt;
- 100g banane (o banană mică);
- 200g făină;
- 100g nuci măcinate;
- 2 ouă de prepeliță (sau un gălbenuș de ou de găină).
Pentru umplutură:
- 2-3 mere;
- puțină scorțișoară .

*Această rețetă nu conține zahăr. Dacă vă plac dulciurile mai concentrate, puteți adăuga, la servire, o linguriță de miere peste fiecare trandafir (recunosc, am încercat si, in opinia mea, miere+nucă+mere = un gust divin!).

Amestecați toate ingredientele pentru aluat și frământați cu mâna, până obțineți un aluat ferm, nelipicios (dacă e nevoie mai adăugați puțină făină) dar nu foarte tare. Înveliți-l în folie alimentară și lăsați-l la rece, în frigider, pentru cel puțin 1/2h.

Între timp, tăiați merele în jumătate, scoateți cotorul și feliați-le apoi transversal, foarte subțire. Puneți pe aragaz o oală cu apă, stoarceți în ea 1/2 de lămâîe și când dă în clocot adăugați merele feliate, acoperiți oala cu un capac și reduceți focul. Lăsați 2-3 minute la fiert, până feliile de măr încep să se înmoaie (nu prea mult, să nu se înmoaie prea tare sau să se dezintegreze) și strecurați-le printr-o sită.

Scoateți aluatul din frigider, întindeți o foaie aproximativ pătrată și tăiați-o în fâșii de aproximativ 5-6 cm lățime. Așezați semicercurile din măr pe toată lungimea fâșiei, cu partea rotunjită în exterior și cu partea dreaptă în mijlocul fâșiei. Îndoiți apoi aluatul, pentru ca jumătatea liberă a fâșiei să acopere mărul și rulați apoi, pentru a obține forma de trandafir. Așezați apoi trandafirul într-o hârtie de brioșe, în tava specială.
Continuați până terminați aluatul și merele. Dacă vă mai rămâne aluat, puteți forma niște biscuiți. La final, presărați puțină scorțișoară peste toți "trandafirii". Coaceți-i în cuptorul preîncălzit, la 190 de grade Celsius, pentru 35-40 de minute.

Poftă bună!

No comments:

Post a Comment