Search This Blog

Nov 21, 2016

Sushi de fructe (vegan)


Ideea de sushi de fructe am văzut-o pe Tasty (originalul aici) și mi s-a părut genială (mai ales că arăta foarte bine și părea ușor de făcut). De aceea, când am văzut în supermarket orez pentru sushi, n-am mai stat pe gânduri, l-am cumpărat și m-am apucat de treabă.

Ingrediente:
- o cană de orez de sushi (sau un alt orez cu bob scurt);
- 1/2 de cană smântână de cocos;
- un vârf de lgț. praf de păstaie de vanilie (sau semințele de la 1/2 de păstaie);
- 2 kiwi;
- 2 mandarine;
- 1 mango bine copt.
* această rețetă nu conține zahăr! Dacă preferați gustul mai dulce, adăugați un îndulcitor la alegere.

Metoda (fotografii detaliate ale procesului de preparare se regăsesc la finalul articolului):

O cană de orez se fierbe, la foc mic, cu 1 și 1/3 căni de apă, pentru aproximativ 15-17 minute, până se absoarbe toată apa (gustați orezul și dacă e nefiert mai adăugați un strop de apă, dacă apa nu s-a absorbit complet mai lăsați la fiert). Nu amestecați în orez în timpul fierberii!
Închideți focul și adăugați peste orezul fiert 1/2 de cană de smântână de cocos și un vârf de linguriță de praf de vanilie. Lăsați amestecul la răcit. 
Acoperiți o planșetă de bambus pentru sushi cu o folie de plastic și întindeți aproximativ o jumătate din cantitatea de orez pe aceasta (dacă nu aveți planșetă de bambus nu este nicio problemă, folosiți doar folia). În interior așezați un rând de kiwi tăiat bețișoare și alături un rând de feliuțe de mandarină. Rulați și acoperiți rulada cu felii foarte subțiri de mango, puțin suprapuse. Înveliți în folia de plastic și lăsați la frigider o jumătate de oră. 
Procedați la fel cu restul de orez sau formați biluțe și acoperiți-le cu felii de fructe (tip nigiri).

Feliați și serviți.
Poftă bună!

    





No comments:

Post a Comment