Search This Blog

Nov 8, 2016

Rață pe varză


Trebuie să recunosc că, până a avea copii, puiul și porcul erau singurele cărnuri pe care mă încumetam să le gătesc. E adevărat că nici timpul nu-mi permitea să mă aventurez în experimente culinare, de cele mai multe ori cina (singura masă luată acasă) fiind rezolvată fie cu un pui fript, fie cu o salata cu brânză. Mielul, peștele, iepurele, ba chiar și vita erau prea "exotice" pentru a fi preparate în casă și le consumam, în majoritatea cazurilor, la restaurant (ca sa nu mai spun că, din zona vegetală, de quinoa, chia, amaranth și altele nici nu auzisem...).
Rața făcea parte din aceeași categorie, a preparatelor "exotice", nefiind un aliment uzual la noi în familie și nici prea ușor de găsit în comerț. Auzisem, însă, că rața pe varză ar fi un deliciu și mi-am propus de multă vreme să o testez.
Între timp, am mai diversificat alimentația (noroc cu cele mici, ne-am "autodiversificat" și noi odată cu ele :))))) și, iată, a venit în sfârșit și rândul raței pe varză. Cu diversificarea stăm bine dar timp parcă tot nu e, așa că am încercat să simplific cât mai mult rețeta, pentru a necesita intervenții minime din partea mea. Ce să zic, n-am reușit să "uit de ea" în cuptor, cum fac cu vita, pentru că mi-a fost frică să nu iasă prea grasă varza (am rămas eu cu ideea că rața lasă foaaaarte multă grăsime). Una peste alta, a ieșit delicioasă (copiii au mâncat cu mare poftă) și metoda de preparare nu a fost, în final, prea anevoioasă, deci zic eu că merită încercată!

Ingrediente:
- o rață de aproximativ 1.8-2.0 kg;
- o varză de 1.5 kg;
- 250g de pastă de tomate (sau 4 roșii proaspete);
- o jumătate de linguriță de piper cayenne;
- câte o crenguță de cimbru și rozmarin proaspăt;
- 4-5 foi de dafin.
* această rețetă nu conține sare; dacă nu aveți restricții puteți adăuga o linguriță de sare sau puteți folosi (și) varză acră.

Mod de preparare:
Se feliază fin varza și se pune într-un vas încăpător, termorezistent.
Se pune rața într-o tigaie, pe foc mediu și se prăjește pe ambele părți (fără ulei), până se rumenește ușor pielea și lasă o parte din grăsime. Se adaugă apoi rața peste varză (grăsimea din tigaie se poate păstra pentru a fi adăugată la alte mâncăruri), se toarnă aproximativ 150 ml de apă, se presară condimentele și se dă la cuptor la 180 de grade Celsius. Dacă vasul nu are capac se poate acoperi cu o hârtie de copt (cel puțin în prima parte a procesului de gătire).
După aproximativ 45 de minute se scoate tava din cuptor, se crestează pielea în 2-3 locuri și se întoarce pe cealaltă parte. Se dă din nou la cuptor unde ar trebui să mai stea alte 30 de minute. 
Se scoate tava din cuptor, se mută rața în alt vas, fără capac și se pune din nou la copt până se rumenește bine. Între timp, se transferă varza într-o tigaie, pe aragaz (în funcție de cât sos s-a format în tavă se poate adăuga tot sau numai o parte) și se adaugă 250g de pastă de tomate (sau 4 roșii blenduite). Se mai lasă la fiert cca 10 minute sau până capătă consistența dorită.

Pentru a servi, puneți pe o farfurie câteva linguri de varză și adăugați deasupra felii de piept de rață sau un copan.

Poftă bună!




No comments:

Post a Comment