Search This Blog

Dec 28, 2016

Prăjitură cu morcovi și nuci

În săptămâna dinaintea Crăcunului, fetița cea mare a văzut în oraș niște prăjituri sub formă de oameni de zăpadă. I-a plăcut foarte mult ideea și mi-a cerut să îi fac și ei, acasă, ceva similar (ușor de zis, greu de făcut, pentru că prăjiturile din oraș erau decorate cu ciocolată și marțipan).
M-am gândit că ar merge perfect o prăjitură cu morcovi și nuci, așa că am făcut un blat subțiiiiiire subțire (o rețetă ultrarapidă, inspirată de aici), din care am decupat cercuri cu ajutorul unui pahar. Am acoperit cu iaurt grecesc și am decorat cu fructe de pădure (nu am găsit afine, ca ar fi mers și mai bine). 
Abia am apucat să fac câteva poze, că s-au și "topit" oamenii de zăpadă :))))

Ingrediente pentru blat:
- 300g de morcov ras;
- 150g de făină albă de grâu;
- 150g de nucă măcinată;
- câteva stafide (opțional);
- o lgț de scorțișoară;
- 1/2 lgț de nucșoară măcinată;
- 1 lgț de praf de coajă de portocală (bio);
- 1 lgț de praf de copt;
- 3 ouă mari;
- 50 ml ulei;
- 50 ml lapte.

 Mod de preparare:
Se amestecă într-un bol ingredientele uscate (făina, condimentele, praful de copt, nucile și stafidele). În alt bol sau în paharul blenderului se amestecă bine ouăle, uleiul, laptele și la final se încorporează ușor, cu o lingură, morcovul ras. Se adaugă amestecul peste ingredientele uscate și se omogenizează. Va rezulta o compoziție destul de groasă.

Dacă doriți să obțineți un tort, coaceți într-o formă rotundă cu diametrul de 20 cm. Eu am intenționat să obțin un blat subțire din care să decupez cercuri, astfel încât am folosit tava mare de aragaz, tapetată cu hârtie de copt și, folosind o spatulă de silicon, am întins compoziția până a ajuns la grosimea dorită.
Se coace în cuptorul preîncălzit, la 180 de grade C, pentru 30-40 de minute dacă este subțire sau pentru 60 de minute dacă folosiți forma de tort (trebuie să treacă testul scobitorii).

Se poate orna cu frișcă naturală sau cu cremă de brânză și fructe.
Poftă bună!


No comments:

Post a Comment