Search This Blog

Jul 30, 2016

Tort cu nucă și cremă de roșcove

Pentru a marca un eveniment important, am decis să prepar un tort festiv. M-am inspirat dintr-o rețetă a bunicii (cu care ne delectăm de câte ori mergem la ea în vizită) și, ca să poată și copiii gusta o felie, am înlocuit zahărul cu pastă de curmale și cacaoa cu pudră de roșcove. Rezultatul a fost excelent, singura diferență fiind că blatul nu a crescut atât de mult ca în varianta originală, ci a ieșit mai dens (din cauza curmalelor). Arăta cam așa:



Pentru blat aveți nevoie de:
- 5 ouă;
- 10 curmale hidratate (sau alt îndulcitor, la alegere);
- 150 g nuci măcinate;
- 150 g făină;
- 100 ml lapte;
- o lingură de pudră de roșcove (opțional);
- 1 praf de copt.

Într-un bol se amestecă gălbenușurile, curmalele și laptele. Peste această compoziție se toarnă amestecul de făină, nucă, roșcove și praf de copt și se omogenizează. Se adaugă albușurile
bătute spumă și se amestecă încet. Se toarnă într-o tavă de tort tapetată cu unt și făină. Se coace la 180 de grade C, cca 45 de minute, până trece testul scobitorii.
Blatul nu se taie, doar se însiropează (am folosit apa în care am hidratat curmalele).

La acest blat, am decis să fac o cremă de "ciocolată", cu pudră de roșcove în loc de cacao, dar la fel de bine ar fi mers o variantă mai simplă, pe bază de mascarpone sau de smântână dulce.

Ingredientele pentru cremă:
- 3 ouă;
- 5 curmale hidratate;
- 2-3 linguri de pudră de roșcove;
- un pachet de unt.

Se amestecă ouăle, curmalele și pudra de roșcove. Pasta astfel formată se fierbe la bain marie, amestecând continuu, până se îngroașă. Se ia de pe foc și se lasă la răcit. Separat, se bate untul spumă, adăugând treptat câte o lingură din pasta de roșcove. Se întinde pe blat și deasupra se presară nucă măcinată.

N-am apucat să îl ornez mai mult de atât, pentru că nerăbdarea de a-l gusta era prea mare...




Poftă bună!

No comments:

Post a Comment