Search This Blog

Oct 28, 2016

Briose cu dovleac












Având o jumătate de dovleac copt rămas de la turta dulce cu dovleac (rețeta aici), am încropit repede nişte brioşe. "Repede" este cuvântul cheie aici, pentru că le-am făcut seara, după ce au adormit fetele (cam singura perioadă din zi când pot să îmi fac nestingherită treburile administrative dar, dacă vreau să mai şi dorm, nu mă încumet la reţete prea elaborate). Şi ca distracţia să fie maximă în dimineața următoare, am folosit pentru brioşe nişte forme de primăvară, cu fluturi şi buburuze, foarte apreciate de cele mici).

Ingrediente:
- 250g de dovleac copt, pasat cu furculița;
- 4 ouă;
- 300g făină;
- 2 lgț praf de copt;
- 100g nucă măcinată;
- 1 lgţ scorţişoară;
- 125 ml ulei (eu am folosit 50ml de ulei de cocos şi 75ml de ulei de măsline).

Am pus toate ingredientele într-un bol şi am amestecat până la omogenizare. Se poate folosi şi un blender cu lamă în S dar mie îmi place o textură mai grosieră, în care să se simtă bucățele de dovleac.
Se toarnă compoziţia în formele de silicon (sau în hârtie de brioşe) şi se dă la cuptorul preîncălzit la 190 de grade Celsius pentru 20-30 de minute, până trec testul scobitorii.
Poftă bună!

No comments:

Post a Comment